Cezary Paszuk

Cezary Paszuk

Trener, konsultant, audytor, praktyk biznesu

Trener i konsultant. Działalność konsultingową i szkoleniową dla firm i instytucji prowadzi od 1997 roku. Przeprowadził zajęcia dla ok. 10 000 osób. Jego pasją jest identyfikacja problemów i potrzeb szkoleniowych, tworzenie indywidualnych programów szkoleniowych i ich późniejsza realizacja.

Wykształcenie

Studiował na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego

Rozwój zawodowy

Karierę zawodową w branży szkoleniowej rozpoczął jako członek Rady Nadzorczej i doradca oraz trener w DSA S.A. –  wrocławskiej firmie zajmującej się sprzedażą usług finansowych (5000 współpracowników na terenie kraju. Działalność w zakresie II filaru i ubezpieczeń), gdzie odpowiadał za opracowanie i realizację polityki szkoleniowej.

Kolejno pracował jako doradca ds. rozwoju kadry managerskiej w TACOMA POLSKA sp. z o.o. – firmie zajmującej się dystrybucją produktów finansowych. Do jego zadań należało opracowywanie i prowadzenie szkoleń w zakresie sprzedaży i zarządzania.

Sprawował funkcję Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu w największej europejskiej firmie zarządzania wierzytelnościami – INTRUM JUSTITIA sp. z o.o. Do jego obowiązków należało zarządzanie zespołem, oraz zawieranie i negocjowanie kontraktów z kluczowymi klientami firmy. Kierował w organizacji wdrożeniem CRM.

Jako Dyrektor Zarządzający/Szef projektu kierował uruchomieniem Call center na 60 stanowisk.

Od 1997 roku prowadzi działalność konsultingową i szkoleniową dla firm i instytucji. Przeprowadził niepowtarzalne szkolenia z zakresu: Sprzedaży, Negocjacji, Profesjonalnej Obsługi Klienta, Zarządzania Zmianą, Zarządzania Czasem, Kierowania Sprzedażą, Marketingu,  Autoprezentacji, Rozwiązywania problemów i konfliktów, Zarządzania motywacyjnego, Prezentacji handlowej, Asertywności i innych. Jego interaktywne szkolenia prowadzone w formie warsztatów, z użyciem kamery i zastosowaniem gier i ćwiczeń, poparte są licznymi przykładami i gorąco omawiane w grupach. Dla swoich klientów realizował duże projekty rekrutacyjne, doradzał w zakresie organizacji działów handlowych i motywacyjnych systemów wynagrodzeń, oraz systemów ocen pracowniczych. Moderował spotkania poświęcone opracowywaniu strategii rozwoju firm.

Doświadczenie  szkoleniowo-doradcze zdobywał: w latach 1998-1999 z Centrum Szkolenia Biznesu PATOR, od 1999 do 2007 roku z firmą GB Resources (Polska). W 2006 r. nawiązał współpracę z firmą szkoleniową SLG ITC, dla której realizował min. projekty finansowane z funduszy unijnych. W 2007 roku rozpoczął, trwającą do dziś współpracę z MD Konsultant. Od 2008 r. prowadzi projekty szkoleniowe we współpracy z firmami: Akademia Menedżera z Poznania, Ogólnopolskie Centrum Edukacji Samorządu i Administracji oraz Demos Polska z Warszawy. W 2010r nawiązał współpracę z firmami szkoleniowymi PEP Szkolenia i Doradztwo oraz Persona Global sp. z o.o.. W latach 2011 – 2013 kooperował w zakresie przygotowania i wykonawstwa szkoleń z firmą BMM z Rzeszowa. Od 2018 r. realizuje projekty rozwojowe jako trener i konsultant Dicoria Group z Warszawy.

W ciągu minionych 20 lat przeprowadził zajęcia dla wielu firm i tysięcy uczestników ugruntowując swoje doświadczenie trenera-praktyka.

Projekty szkoleniowe

ZARZĄDZANIE

Zarządzanie sprzedażą, Zarządzanie zespołem, Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie projektami, Zarządzanie czasem, Zarządzanie motywacyjne, Zrównoważona karta wyników, Motywowanie w zarządzaniu, Zarządzanie rentownością serwisu, Zarządzanie salonem, Zarządzanie zmianami, Komunikacja w zarządzaniu, Przywództwo, Organizacja pracy i delegowanie zadań, Coaching menadżerski, Przywódca jako twórca i animator efektywnej kultury organizacyjnej, Budowanie skutecznego zespołu, Standaryzacja procesów sprzedaży i obsługi klienta, Zarządzanie regionem sprzedaży, Zarządzanie relacjami z klientami, Zarządzanie cyklami sprzedaży, Key Account Managment, Team Building

SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA

Prospecting, Segmentacja i priorytetyzacja klientów, Analiza potrzeb klienta, Prezentacja handlowa, Uchylanie obiekcji, Finalizacja/zamykanie sprzedaży, Obsługa klienta, Techniki sprzedaży, Abecadło sprzedaży, Techniki sprzedaży dla zaawansowanych, Skuteczna sprzedaż przez telefon, Negocjacje, Skuteczna windykacja, Telefoniczna obsługa klienta, Obrona ceny, Radzenie sobie z trudnym klientem

INNE/ROZWÓJ OSOBISTY

Efektywność osobista, Zarządzanie czasem, Radzenie sobie ze stresem, Asertywność, Skuteczne rozwiązywanie konfliktów, Sztuka autoprezentacji, Trening automotywacji, Warsztaty integracyjne, Rekrutacja dla menadżerów, System ocen pracowniczych, Oceny pracownicze w praktyce menadżerskiej, Systemy wartościowania pracy, Train the trainers

Metodyka pracy

Jako trener preferuje interaktywne formy prowadzenia zajęć. Działa w myśl zasady „Nauka przez doświadczenie”. Dlatego w czasie pracy szeroko korzysta z warsztatowych metod edukacji takich jak: gry, ćwiczenia, case studies, czy też praca z kamerą.  Uważa, że środowisko pracy daje często najbardziej realistyczne doświadczenia podczas nauki. Stąd prowadzenie tzw. trainings on the job.

Wie, że dobór środków zależy od oczekiwanych efektów. Dlatego też nie stroni od innych metod prowadzenia zajęć, takich jak: coaching, wykład, prezentacja, train the trainer, grywalizacja, konkursy, brain storming, czy też moderowane dyskusje. Dzięki zróżnicowanej i adekwatnej do potrzeb metodyce, osiąga wysoki poziom zaangażowania uczestników i dużą skuteczność.

Zawodowe pasje

Ciągłe uczenie się, poznawanie nowych organizacji, znajdowanie rozwiązań trudnych sytuacji, identyfikowanie potrzeb i projektowanie usług rozwojowych, poszukiwanie nieszablonowych rozwiązań, nowe technologie w zarządzaniu, etyka w biznesie, tworzenie standardów pracy,

Wybrani klienci

Pekao S.A., Getin Noble Bank S.A., Citroen Polska, Peugeot Polska, Yamaha Motor Middle Europe, Europcar, CTL Logistic, Danone, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Amerigas, Magellan Pro Service., Cersanit S.A., ZTM Warszawa, Pekpol Ostrołęka, Veolia Usługi Dla Środowiska, Veolia Transport, Targi Kielce, Urzędy Marszałkowskie w Lublinie, Poznaniu i Olsztynie, Pomelac, Plannja, MSWIA , Metsa Tissue, ZUS, Siemens Finance, Abplanalp Consulting, Echo Investment S.A., Aquanet S.A., Mazda Polska, PGE  S.A., Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, Urząd Wojewódzki w Kielcach, Mine Master, Grupa Telecom Serwis, Torfarm, Astellas Pharma, Media Expert, Macrix, PZU Zakład Informatyki, Atlas, Auchan, Makro Cash And Carry, Géant, Media Markt, CRH Żagiel S.A., Ströer, Intrum Justitia, Claritas, Clear Channel, Computerland, Ernst & Young, Paroc, PTE Pioneer, Howell S.A., Honeywell, Ditel S.A, Lobo, Eris, Mirex, Allianz, Orbis, Philips Polska, Organika Malbork, Nonna & Sons, Carey Dystrybucja, TPSA, Toyota Motor Poland, Vorwerk Polska. O.S.T. Gromada, ARC Rynek I Opnie, DSS Smith, Arthur Andersen, Montex, Bantex. DSA S.A., Tacoma Polska, Securitas Polska, Bank Gospodarstwa Krajowego, TVP, Carrefour, Chempack, Honda , Microsoft Dynamics, Gravit Agro Pol S.A., Sovita, Wielton.