Grzegorz Korzonek

Grzegorz Korzonek

Konsultant, praktyk biznesu
O sobie

Z branżą motoryzacyjną związany od 2009r. Praktyk, który metody, jakimi posługuje się w swojej pracy, testuje najpierw na sobie, dopiero potem wdraża je swoim zespołom sprzedażowym. W swojej codziennej pracy kieruje się głównie postawą prokliencką, szukając najbardziej optymalnych rozwiązań, które korzystnie wpływają na obie strony dialogu. Powierzonym mu zadaniom poświęca się w 100%. Największą satysfakcję sprawia mu aktywna sprzedaż i budowanie długofalowych relacji.

Wykształcenie

Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie, kierunek: Psychologia w biznesie, specjalizacja: Psychologia menedżera

Rozwój zawodowy

Swoją pewność siebie i umiejętności pozwalające radzić sobie w trudnych sytuacjach, otrzymał jako agent ubezpieczeniowy w AXA Polska. To właśnie tam „oswoił” sobie pracę z telefonem i nauczył się odpierać słabość słysząc słowo „nie”. Swoją przygodę w branży automotive zaczynał w jednym z najbardziej rozpoznawalnych koncernów motoryzacyjnych. Jako sprzedawca flotowy wykazywał zaangażowanie i realizację założonych planów, zdobywając certyfikaty oraz uczestnicząc w licznych szkoleniach sprzedażowych, produktowych i technicznych.

W krótkim czasie rozwinął w sobie umiejętności menedżerskie, które wykorzystywał w swojej codziennej pracy, zdobywając kolejne szczeble zawodowe. Jako kierownik działu floty wykazał się lekkością w przekazywaniu swoich doświadczeń innym oraz szkoleniem ich na swoje podobieństwo. Nigdy nie bał się podejmowania ryzyka, wyciągając z tego naukę na przyszłość, a przede wszystkim by nie powielać słabszych elementów. Niezależnie od ilości osób w swoim zespole oraz ich odmienności, dla każdego potrafi dopasować zakres jego obowiązków i nadać mu indywidualny charakter pracy. Przyzwyczajony do realizowania nałożonych na niego i jego zespół celów.

Najlepiej odnajduje się w tworzeniu nowych zespołów sprzedażowych, jednak nie sprawia mu problemu wejście do już istniejącej grupy i zdiagnozowaniu jej problemów: w zależności od zastanej sytuacji, szybko przejmuje rolę lidera bądź wprowadza projekt naprawczy w organizacji. Typowy przywódca, który ciągnie swoją drużynę do przodu.

Projekty szkoleniowe

Budowanie zespołów sprzedażowych od podstaw: rekrutowanie, selekcja pracowników, wprowadzenie nowozatrudnionych w strukturę organizacyjną, nauczanie i prowadzenie ich rozwoju.

Metodyka pracy

Poprzez zdobyte już doświadczenie i ciągłe samodoskonalenie podąża za aktualnymi trendami rynku motoryzacyjnego. Nadal jest czynnym menedżerem sprzedaży, co pozwala mu na monitorowanie zachodzących zmian i umiejętnie potrafi się do nich dostosować. Posiada nieskończone źródło motywacji i zarażania swoich podopiecznych entuzjazmem do pracy. Czerpie wiedzę z branżowych social mediów, spotkań z autorytetami w branży motoryzacyjnej, targów flotowych, etc.

Zawodowe pasje

Zagadnienia związane z motoryzacją, zarówno cztero-, jak i dwukołową oraz rozwój car fleet management i podobne formy finansowania flot samochodowych. Przyjemność sprawia mu spotykanie się ze swoimi stałymi klientami, z którymi nierzadko, nawet po zakończeniu współpracy zawodowej, nadal utrzymuje relacje.  Aktualnie pełni funkcję Regionalnego kierownika sprzedaży CFM w największej firmie leasingowej w Polsce, gdzie rozwija swoje zainteresowania oraz umiejętności sprzedażowe, szkoleniowe i menedżerskie.

Marki z którymi współpracował

Audi, Volkswagen, Skoda, Seat, Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen Leasing Polska, PKO Leasing