Piotr Sitkowski

Piotr Sitkowski

Trener

Z branżą motoryzacyjną związany od ponad 20 lat. Przeszedł pełną zawodową ścieżkę od handlowca w salonie do Prezesa Zarządu w międzynarodowej grupie dealerskiej marki wolumenowej. Od 5 lat pomaga dealerom osiągnąć sukces – podnosić zyskowność w działach sprzedaży i obsługi posprzedażnej.

Nie koncentruje się tylko wyłącznie na segmencie samochodów osobowych. Prowadził wiele projektów międzynarodowych dla sektora rolniczego, jak i samochodów ciężarowych. Miały one na celu podniesienie efektywności operacyjnej dealera.

Wykształcenie

Z wykształcenia jest inżynierem mechanikiem, ukończył Politechnikę Warszawską.

Wieloletnia praca na różnych stanowiskach sprzedażowo – zarządczych w strukturach dealerskich wymagała intensywnego uzupełniania wiedzy z zakresu sprzedaży, marketingu, zarządzania i HR, co realizował uczestnicząc w szkoleniach dostarczanych przez importera.

Rozwój zawodowy

Z motoryzacją związany od 1989 r. Przeszedł wszystkie szczeble kariery – od handlowca, Szefa Sprzedaży, Dyrektora Operacyjnego do Prezesa Zarządu polskiego oddziału niemieckiej grupy dealerskiej.

Zarządzał trzy-oddziałową, wielomarkową strukturą dealerską, będąc przez całą swoją karierę zawodową liderem sprzedaży samochodów nowych, liderem jakości standardów obsługi Klienta, sprzedaży części zamiennych i usług serwisowych. Zarządzane oddziały zapewniały pełną gamę usług typową dla dealera samochodowego, takie jak dział sprzedaży samochodów nowych i używanych, dział F&I, serwis mechaniczny (możliwość obsługi do 50 samochodów w ciągu 1 dnia), serwis blacharsko-lakierniczy – 300 napraw/miesiąc. Roczne obroty to (średnio) ponad 250 mln PLN, 2.000 szt. sprzedanych samochodów nowych i 700 używanych rocznie. Zarządzał 190 osobowym zespołem.

Od 2010 r. reprezentował polskich dealerów w różnych zespołach, komitetach (European Retail Board), decydujących o efektywnej współpracy na linii dealer-producent.

Prowadzone projekty szkoleniowe

Współpraca z międzynarodowymi firmami doradczymi przy projektach implementacji systemu wspomagającego zarządzanie Business Management w punktach dealerskich.

Realizacja europejskiego projektu profesjonalizującego dealerów maszyn rolniczych na wzór organizacji dealera samochodowego. Wdrażanie procesu sprzedaży i procesu obsługi serwisowej.

Międzynarodowe projekty doradczo-rozwojowe podnoszące efektywność pracy działów sprzedaży i serwisu samochodów osobowych, ciężarowych i maszyn rolniczych.

Metodyka pracy

W swojej pracy koncentruje się na szczegółowej analizie konkretnego przypadku – dealera, kładąc duży nacisk na analizę jego wyników finansowych oraz osiąganych KPI (Business Management).

W dalszym etapie, analizowanie on-site pracy w działach, gdzie KPI nie osiągają pożądanych benchmark’ów, a w efekcie końcowym, ustalenie Planu Działań, wspólnie z zarządzającymi i kierownikami liniowymi, pomoc przy jego realizacji, coaching pracowników i ich szefów, ciągły monitoring postępów, analiza odchyleń, aż do osiągnięcia satysfakcjonującego rezultatu – ustalonego na początku.

Zawodowe pasje

Analizowanie pracy dealera polskiego i jego odpowiednika w Europie, poszukiwanie ciekawych rozwiązań podnoszących zyskowność i efektywność działania w poszczególnych działach dealerstwa.

Głównym obszarem zainteresowań są działy Serwisu, Samochodów Używanych i Centra Obsługi Biznesu (call center).   

Wybrani klienci

KIA Motors Polska, PORSCHE AG, Mercedes Benz Trucks Polska, New Holland Agriculture Polska, Opel Polska.