Rafał Walkowski

Rafał Walkowski

Trener, konsultant, praktyk biznesu

Nieustanny pasjonat motoryzacji. Entuzjasta wszystkiego co robi. Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Łódzkiej, specjalność Inżynieria Biomedyczna. Certyfikowany trener. Certyfikowany audytor Systemów Zarządzania Jakością ISO 9001:2000. Specjalizuje się w realizacji programów szkoleniowych, wdrożeniowych i doradczych „on the job” zachodzące w firmie: zarówno od strony procedur  jak i procesy miękkie np. profesjonalna obsługa Klienta.

Wykształcenie

Politechnika Łódzka Wydział Mechaniczny, specjalizacja: Samochody i Ciągniki Politechnika Łódzka Wydział Mechaniczny, specjalizacja: Inżynieria Biomedyczna

Rozwój zawodowy

Od ponad dwudziestu lat nierozerwalnie związany z motoryzacją. Swoją wiedzę i doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno pracując w autoryzowanych serwisach jak i menager sieci serwisowej. Pracując w ASO na różnych stanowiskach doskonale poznał obszar obsługi posprzedażnej, zarówno użytkowników samochodów segmentu „premium” jak i klasy średniej. Pełniąc funkcję Kierownika Serwisu poznał procesy zachodzące w Serwisie i zarządzał personelem posprzedażnym. Jako menager sieci serwisowej miał nadzór nad podległymi ASO. Pełnił funkcję doradczą, mentorską i szkoleniową.  Wdrażał i realizował utrzymanie Standardów producenta w sieci dealerskiej. Wprowadzał i certyfikował nowych Partnerów Serwisowych do sieci serwisowej. W tym czasie przeprowadził ponad 120 audytów Standardów Producenta w oparciu o normę ISO 9001:2000 i gwarancyjnych. Prowadził szkolenia z procedur gwarancyjnych. Opracował i brał udział we wdrożeniu nowych, ulepszonych warunków gwarancji samochodów. Posiada również doświadczenie w zarządzaniu niezależnymi sieciami warsztatowymi współpracując z jednym z największych dystrybutorów części zamiennych w Polsce. Był pomysłodawcą i wdrażał usługi dodatkowe m.in. opieka prawna, samochody zastępcze, newsletter i inne. Obecnie jest trenerem, konsultantem wykorzystującym bagaż doświadczeń i chętnie podejmującym nowe wyzwania.

Projekty szkoleniowe

Jako praktyk z wieloletnim doświadczeniem brał udział we wdrażaniu szeregu programów poprawiających ekonomikę i jakość usług stacji serwisowych. Współtworzył i wdrażał międzynarodowy program doradczo  – rozwojowy oparty na koncepcji „coaching on the job” dla jednego z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie. Projektuje i prowadzi szkolenia dla branży motoryzacyjnej m.in. z zakresu obsługi Klienta, prowadzenia zebrań, „Trudnego Klienta”, psychologii sprzedaży, dosprzedaży, organizacji i obsługi Klienta w Call Center. Realizował program mający na celu zwiększenie aktywności sprzedażowej personelu obsługi posprzedażnej. Wdrażał „Das WeltAuto” – program dedykowany samochodom używanym Volkswagen w fazie pilotażu. Poza motoryzacją tworzył procedury wewnętrzne i usprawniając procesy dla firm z branży chemicznej i konstrukcyjno – stalowej.

Metodyka pracy

W pracy najważniejsze są dla niego zaufanie, wiarygodność i dobre relacje. Potrafi wydobyć potencjał, pomysły i zmobilizować innych do działania bez nacisku, na luzie. Umiejętnie balansuje na granicy tematu i luźnej rozmowy. Ludzi traktuje po partnersku i z szacunkiem. Uważa, że od każdego można się czegoś nauczyć.

Zawodowe pasje

Najważniejszy dla niego jest rozwój własny i innych. Poszukuje nowych obszarów, poszerzania wiedzy i horyzontów, również poza motoryzacją. Pasjonują go zagadnienia z obszaru psychologii głównie związane z relacjami ludzkimi. Prywatnie jego pasją jest wychowanie dwóch żywiołowych córek. Twierdzi, że czasami więcej można nauczyć się od dzieci niż odwrotnie.

Wybrani klienci

Branża motoryzacyjna: Audi, Alfa Romeo, Citroen, Fiat Auto Poland, Ford, Jaguar, Mercedes-Benz, Nissan, Peugeot, Suzuki, Volkswagen, Volvo Branża farmaceutyczna: Abbott, Amgen, GSK, PGF, Pfizer, UCB Pharma Telekomunikacja: Alcatel, Cyfrowy Polsat, Dialog, Ericsson, Gadu-Gadu, LG, Netia, Nokia, Plus, Sagem, Samsung, Telekomunikacja Polska Inne: Budimex, Bunge, Carlsberg Polska, Danone, ING, Philips, Whirpool