Wojciech Mikołajczak

Wojciech Mikołajczak

Trener, audytor, praktyk biznesu
O sobie

Od 25 lat związany z branżą motoryzacyjną. Specjalista w zakresie zarządzania organizacją serwisu mechanicznego oraz budowania nowych organizacji serwisowych. Swoim doświadczeniem dzieli się prowadząc audyty jakościowe i certyfikacyjne dealerów samochodowych, analizując wskaźniki wydajności KPI w dziale serwisu,  oceniając systemy motywacyjne oraz prowadząc szkolenia dla pracowników działu serwisu.

Wykształcenie

Politechnika Poznańska Wydział Maszyn Roboczych i Pojazdów.

Ścieżka szkoleń dla doradcy i kierownika serwisu VW, Audi i Skody.

Szkolenie Core dla menadżerów serwisu Volvo Polska Samochody Ciężarowe Sp. z o.o.

Szkolenie audytora Systemów Zapewnienia Jakości pod nadzorem organizacji AFNOR

Rozwój zawodowy

Doświadczenie zawodowe zdobywał pełniąc funkcje od doradcy serwisowego po funkcje managerskie w serwisach czołowych marek samochodowych w Polsce takich jak VW, Audi, Porsche, Skoda, Citroen, Volvo Truck i Renault Truck.

Z sukcesami uczestniczył w budowaniu nowych organizacji serwisowych. Osiągał czołowe lokaty w rankingu Dealerów sieci VW i Skody (12 miejsce w 2013 r. dla Skody Auto Forum 2 , 10 miejsce dla VW Auto Forum w 2013 r. i 2014 r.).  Corocznie realizował zadania serwisu do tzw. bonusu rocznego przez serwis Skody i VW w części serwisowej i sprzedaży części i akcesoriów (wysoki udział sprzedaży do klienta Nora).

Odnosił ponadto sukcesy w obsłudze flotowej pojazdów Skoda czołowych partnerów biznesowych na rynku polskim (PKN Orlen, Masterlease, Transpoz, Leaseplan i wielu innych operatorów CFM).

Uczestniczył w audytach certyfikujących partnerów serwisowych oraz budowie systemów zapewnienia jakości w oparciu o normy ISO 9000.

Projekty szkoleniowe

Ocena wskaźników wydajności KPI (audyt wskaźników KPI) w serwisie mechanicznym i blacharsko-lakierniczym.

Wsparcie dealera w zakresie procedur gwarancyjnych.

Szkolenie doradców serwisowych i sprzedawców – wspieranie sprzedaży zewnętrznej dla klientów Nora (nieautoryzowane warsztaty samochodowe).

Uruchomienia nowych stacji dealerskich w sieci VW, Audi, Porsche i Skody.

Direct Express – uruchomienie serwisu VW dla III i IV segmentu w Płocku.

Metodyka pracy

W swojej pracy skupia się przede wszystkim na bezpośrednim wsparciu kierowników serwisu w bieżącej analizie wskaźników KPI i metodach poprawy wyników serwisu. Wdraża narzędzia oceny wyników serwisu. Dokonuje oceny systemów motywacyjnych stosowanych w obrębie organizacji serwisowej i proponuje najlepsze rozwiązania (np. sposoby prowizyjnego motywowania mechaników, doradców serwisowych i sprzedawców części). Wdraża metody analityki serwisu w bieżącym zarządzaniu serwisem i podejmowaniu decyzji biznesowych mających na celu poprawę wyniku serwisu. Ocenia Systemy Zapewnienia Jakości, kontroluje standardy serwisowe, dokonuje audytów na zlecenie dealera organizacji serwisowej.

Podejmowane działania mają na celu rozwój kompetencji pracowników serwisu i uruchomienie aktywności w zakresie podejmowanych działań pro-sprzedażowych w zakresie usług i części, co przekłada się na budowanie świadomości pracowników w zakresie budowania relacji z klientem i ich rozwój.

Zawodowe pasje

Pasjonuje go możliwość pomagania kierownikom serwisu i doradcom serwisowym w rozwoju kompetencji zawodowych i podnoszeniu wyników sprzedażowych organizacji aftersales dealera.

Zawodową satysfakcję przynosi mu możliwość podnoszenia jakości usług serwisowych, osiąganie sukcesów organizacji w ocenie klienta i zdobywanie czołowych lokat w rankingach dealerów, a co za tym idzie osiąganie sukcesów biznesowych.

Marki z którymi współpracował

Organizacje serwisowe: VW, Audi, Skoda, Volvo, Porsche, Citroen.

Dealer Ford Auto Watin

Dealer Mazda Auto Wache