Audi właśnie otworzyło swój najnowszy punkt sprzedaży w Warszawie. Kolejny salon tej znamienitej marki? Tak, i to jaki…

Inwestycja nawiązuje do rozwijającego się trendu przybliżania do klientów poprzez lokalizację salonu w centrum miasta. W Warszawie to trzecie takie przedsięwzięcie po Volkswagen Home i Volvo Car Warszawa. Tu jednak marka nie postąpiła bezkompromisowo, Plac Trzech Krzyży! Prestiż i elegancja.

Postanowiłem osobiście doświadczyć i podzielić się wrażeniami.

 

 

Lokalizacja salonu

Zacznijmy od lokalizacji. Nowoczesny budynek, szklana elewacja, widok na kościół św. Aleksandra u zbiegu Alej Ujazdowskich i Nowego Światu, lepiej być nie może … Trakt Królewski.

W dni słoneczne, od godzin wczesno południowych, słońce oświetla samochody ekspozycyjne, których nie sposób nie zauważyć. Przechodnie odruchowo spoglądają w witrynę, kierowcy z zaskoczenia przecierają oczy. Nowe, charakterystyczne miejsce Warszawy.

Wnętrze salonu

Standard wykończenia wnętrza salonu nie pozostawia wątpliwości, że to marka Premium. Wszystko wykonane zostało z doskonałych materiałów, elegancka stylizacja, a przy tym bardzo przyjazny klimat. Na parterze stoją trzy auta, zachęcające do sesji fotograficznych, z czego skrzętnie korzysta wielu przechodniów. Dużo przestrzeni wokół i wygodne fotele dla kontemplujących powiew luksusu.

Piętro salonu to strefa dla gości, chcących poznać bliżej możliwości wyposażenia i szczegóły konfiguracji auta. Dwa przeszklone gabinety dają możliwość wirtualnego poznania wymarzonych stylizacji. Olbrzymie monitory oraz specjalne gogle, umożliwiają niemal realne obejrzenie wybranego samochodu, w każdej możliwej wersji. Wszędzie cisza i spokój. Wygodne sofy i fotele sprzyjają koncentracji i swobodnym poszukiwaniom najlepszych rozwiązań.

Koncepcja budowania relacji

To nie tylko salon z pojazdami na ekspozycji, to inne podejście do budowania relacji. Miejsce, gdzie klient nie musi planować wyprawy na obrzeża miasta, a wejść do salonu może, spacerując ulicami miasta lub w przerwie na lunch. Pracownicy salonu to młodzi ludzie, nie absorbowani żmudnymi procedurami typowego dealerstwa, całą energię poświęcają klientom. Przekraczając próg salonu, czujemy ich zaangażowanie i entuzjazm.

Wiedza o samochodach Audi? Oni wychowali się w świecie technologii, dla nich to element życia, więc kto opowie o tym lepiej? Są świetnie przygotowani do rozmawiania o produkcie, predysponowani do budowania relacji i emanują postawą otwartości. Nie trzeba się rozglądać za oznakami zainteresowania, w kilka sekund pojawia się uśmiechnięta osoba i zaprasza do środka. Domowa, przyjazna atmosfera zachęca wręcz do rozmawianiu o samochodach bez pośpiechu i na wielu płaszczyznach doznań. Każdy może poczuć się tu dobrze, bez względu na cel wizyty: ciekawość czy chęć zakupu.

Docelowo to też miejsce wydarzeń kulturalnych bądź spotkań biznesowych, do czego już teraz zachęcają gospodarze obiektu.

Koncepcja „bliżej miasta, bliżej ludzi”, znajduje realne odzwierciedlenie w tym miejscu.

Proces obsługi

Tutaj ciekawa formuła w kontaktach z klientami. Pierwszym kontaktem jest Audi Ekspert, czyli osoba zapoznająca odwiedzającego z samochodem w pełnym zakresie. Można skorzystać z prezentacji statycznej, jazdy próbnej, dzięki parkowi samochodów demo (dostępne w garażu podziemnym) jak i zapoznać się z możliwymi konfiguracjami w wirtualnej rzeczywistości, oferowanej na piętrze. Celem takiego kontaktu jest doświadczenie marki, bez oprawy handlowej. Na tym etapie nie rozmawia się o cenach i pakietach. Jeśli jednak potencjalny klient chce poznać warunki handlowe i poddać analizie formy zakupu, inicjatywę przejmuje Specjalista ds. Sprzedaży. Wtedy można doprecyzować wszelkie warunki zakupu i … złożyć zamówienie.

Ponieważ gospodarzem jest firma Porsche Inter Auto (autoryzowany dealer Audi), klienci mogą liczyć na pełną gamę pojazdów stock’owych oraz zamówić każdy samochód. Również przy Placu Trzech Krzyży można odebrać zamówione auto.

Jeśli klient chce skorzystać z jazdy próbnej lub porozmawiać o szczegółach oferty, przedstawiciel Audi City Warszawa odwiedzi go w domu lub biurze. Wystarczy się umówić.

Biznesowo

To „gościnny salon” Porsche Inter Auto, przygotowany we współpracy z Volkswagen Group Polska, a więc przedsięwzięcie osadzone zarówno w realiach biznesowych i wizerunkowych. To nie tylko pokaz możliwości i aktywność marketingowa, ale w pełni funkcjonalny punkt sprzedaży mający swoje cele i strategie działania. Na ile model salonów ekspozycyjnych w centrach miast sprawdzi się w obecnych realiach?  O tym zadecydują klienci. A ci odwiedzają te punkty chętnie i równie chętnie kupują tam samochody.

 

Andrzej Dziejma

Dyrektor Generalny Dicoria Group

Konsultant, trener, coach biznesu