Proces interaktywnej, partnerskiej współpracy, nastawiony na osiągnięcie celów uczestnika. W chwili obecnej to jedna z najbardziej efektywnych form rozwoju. Jest to też jedna z bardziej kapitałochłonnych inwestycji ze względu na czas i energię poświęcone danej jednostce. Jednak osiągane efekty są bezsprzecznie pozytywne i w pełni uzasadniają zainwestowane środki.
Kiedy potrzebny jest coaching?
Skoncentrujmy się na coachingu biznesowym. Chcemy w optymalnie krótkim czasie podnieść kompetencje pracownika do poziomu dającego możliwość realizacji powierzonych mu zadań. Nie możemy czekać na powolny proces samorozwoju, chcemy podać mu odpowiednia dawkę „sterydów”, która przyśpieszy i wzmocni działania. Oczywiście wszystko powinno odbywać się zgodnie z zasadami etyki biznesowej i czysto ludzkiej. Coaching to nie jest wysiłek ponad ludzkie możliwości, ale nie ukrywamy, że sukcesy powinny nadejść szybko.
Jeśli chcemy przełożyć strategię globalną na działania rynkowe w określonym czasie i z efektami na szczeblach liniowych, zgodnymi z założeniami, doskonałym rozwiązaniem jest coaching.
Jakie warunki powinien spełniać coaching?
- To partnerskie, dobrowolne działania obu stron
- To wykorzystywanie potencjałów, drzemiących w uczestniku
- To kreatywne działania pobudzające do działania i samorozwoju
- To dialog, szereg pytań, inspirowanie do poszukiwania rozwiązań
- To konieczna zmiana, zmierzająca do osiągnięcia celów
- To świadomyrozwój i chęć doskonalenia się
Kim jest coach firmy Dicoria?
- Doradca biznesowy i doświadczony menadżer
- Specjalista w dziedzinie kompetencji
- Partner o dużych pokładach empatii
- Otwarty słuchacz, inspirujący do działania
- Precyzyjny analityk i obserwator
- Konstruktywny świadek i uczestnik zmian