Twój Rentowny Serwis
To najbardziej rentowna inwestycja w rozwój działu. Nawet niskie nakłady owocują wzrostem obrotów i rentowności.
Cele programu
- Zwiększenie rentowności serwisu (ROS) i osiągnięcie wymaganego zwrotu z inwestycji (ROI) w krótkim czasie;
- Poprawa wszystkich parametrów pracy serwisu: produktywność, obciążenie, wydajność, wartość zlecenia, krotność wizyt klientów, lojalność klientów, sprzedaż części na zlecenie;
- Optymalizacja struktury zatrudnienia, adekwatnej do stawianych celów finansowych;
- Usprawnienie wszystkich zdiagnozowanych procesów wewnętrznych;
- Wdrożenie narzędzi pomiarowych (CRM, RCP) i ich pełne wykorzystanie;
- Podniesienie kompetencji, głównie w obszarach: planowania pracy warsztatu, dosprzedaży usług i części, zarządzania lead’ami;
- Podniesienie motywacji zespołu poprzez efektywne systemy wynagrodzeń, powiązane z produktywnością i wydajnością pracy.
Opis programu
Procesy obsługi klienta oraz wewnętrzne procesy technologiczne w serwisach mechanicznych, bazują na najlepszych wzorcach modeli efektywnej pracy. To olbrzymi potencjał, wymagający jedynie wprowadzenia modyfikacji, ale bez rewolucji.
Serwisy są doskonale sparametryzowane i dysponują dokładnymi narzędziami, mierzącymi efektywność pracy. Również technologia napraw oraz normatywy czynności, gwarantują wydajną pracę działu. Dlaczego zatem serwisy nie przynoszą oczekiwanych zysków lub nie wykorzystują w pełni potencjału rynku?
Odpowiedź tkwi we właściwym wdrożeniu tego, co powinno już działać od początku oraz na uwzględnieniu zmian, zachodzących obecnie na rynku.
Potencjały tkwią w każdym etapie usługi serwisowej:
Program obejmuje cały dział wraz z działem części i akcesoriów i angażuje wszystkich pracowników.
Wdrażamy w trzech fazach: Diagnoza, Wdrożenie, Zarządzanie.
Realizacja polega na zaangażowaniu zespołu specjalistów, których skład i kompetencje będą zależne od zdiagnozowanych obszarów rozwojowych dla działu. Wszelkie wdrożenia odbywają się w realiach warsztatu w lokalizacji na realnych zdarzeniach.
Efekty zmian widoczne są już w dniu wdrożenia. Program może trwać od 3 do 6 miesięcy. W tym czasie wszystkie aktywności są monitorowane w trybie dziennym.
Forma wdrożenia
Jednodniowa wizyta eksperta w dealerstwie, poświęcona analizie dotychczasowych działań i efektów, ocena struktury zatrudnienia z naciskiem na pracowników produktywnych w stosunku do zespołu wsparcia, weryfikacja funkcjonujących procesów, określenie potencjału do rozwoju kompetencji i zdiagnozowania wykorzystywanych modeli zarządzania. W efekcie powstanie Raport Wskazań Rozwojowych, który zawiera opis aktualnej sytuacji, wskazania rozwojowe dla poszczególnych działów i całej organizacji oraz propozycję programu wdrożeniowego. Na tym etapie zapada decyzja o ostatecznych kształcie programu wdrożeniowego.
Zespół dobranych ekspertów, zarówno po stronie zleceniobiorcy jak i zleceniodawcy podejmuje działania rynkowe razem z zaangażowanymi zespołami w realiach codziennej pracy. Wszystkie aktywności odbywają się w siedzibie dealera w formie on-line lub w formie bezpośrednich wizyt z zachowaniem standardów bezpieczeństwa. Wdrożenie opiera się na warsztatach grupowych i indywidualnych, coachingach, konsultacjach, doradztwie i wspólnej pracy z klientami. Intensywność dostosowana jest do możliwości zespołów i codziennych obowiązków.
Proces wdrożenia wymaga stabilizacji i wypracowania modelu zarządzania, wykorzystującego wszystkie wdrożone zmiany. Na tym etapie przekazywane są wszystkie narzędzia monitorujące i przekazywane kompetencje kierownicze, aby całość programu została w pełni przekazana kierownictwu dealera. Całość programu jest podsumowana przed zarządem dealera przez samych uczestników wraz z planami na przyszłość.